söndag 1 april 2012

Premiärhelg i Mörrum.

Jag hade ett ärende i Mörrum går.

Laxens hus vid Kungsforsen i Mörrum
Det gjorde lite ont i själen när jag inte var där för eget fiske. Men jag var bara tvungen att kolla om det var nåt folk som stod i nån av poolerna och fightade nån fisk. En sväng förbi Kungsforsen och en snabb titt in på Laxens hus blev det innan jag var tvungen att dra vidare. Husvagnen skulle tvättas av, besiktigas och köras ut till Norje Boke Camping.

Sportfiskemässan i Kista
Förra helgen var nästan lika hektisk. Jag fick ett par korta timmar på Sportfiskemässan. Minglade runt en stund och träffade några trevliga bekanta, och gjorde en ny bekantskap "IRL" En kul och ytterst kompetent flugbindare som inte behöver nån större presentation. >Ulf Hagström< från Nynäshamn.
Ulf Hagström

Vi hann prata en stund medans Ulf visade mej hur han band en fluga som ska kopieras och testas till våren. En tunn och smäcker fluga som ger ett fint avtryck på vattenytan.

En fluga till min "flywall" blev det också! Tackar herr Hagström (c:

 



Vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar