måndag 1 december 2014

Jag fiskar alltså lever jag!

Long time no see....

Jag har inte skrivit här på ett tag, det har inte funnits tid.

Men bättre sent än aldrig. Jag prövade lyckan i går vid klubbens allra bästa vatten. Faktiskt en av de finaste put and take sjöar i det här landet om du frågar mej och många med mej. En exklusiv sjö med gott om fisk. bestående av Regnbåge, öring och fin bäckröding. Jag tror att isen inte är långt borta nu, vi skriver 1:a december idag. Jag körde upp för att fiska vad jag tror för sista gången denna säsongen.
Kallt och bistert var det och hoppet om bra fiske var inte stort.
Det blåste lite narigt, men det går alltid att hitta nån kant som läar. Det blev ganska behagligt när man kom i lä. Isen har börjat lägga sej lite tunt i kanterna som här runt flotten. Jag hivade iväg en liten streamer med det delikata namnet "Sjötömmaren" som jag landade på den tunna svarta isskorpan. jag lät flugan hasa sakta över isen för att falla ner över kanten och i vattnet där en fisk tycktes vänta på den. Jag var dock inte med på mothugget eftersom jag blev fullständigt överraskad av hugget!

Jag var inte ensam denna dag utan fick sällskap av en hel hög mad kompetenta gentlemän. Tommy Nilsson, Didrik "Didde" Svenningsson, Jon Erlandsson och August "Agge" Norberg ville alla också prova fiskelyckan.

Det var riktigt kul att komma ut denna snålblåsiga kalla sista novemberdagen. fisken var överallt! Ingen behövde bli utan fisk om de bara bundit en fluga på tafsen. Jag stod och tittade på tre man av fyra som drillade fisk samtidigt, den fjärde hade precis håvat en firre (c:
Jag fångade ett par varav en krokade av sej själv, en fick gå tillbaka och växa till sej emdans dessa två får följa med hem till matbordet.
Nu har jag sagt att detta troligen är årets sista fiske, men jag har haft fel förr............


Vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar