torsdag 12 april 2012

Det blev en tur till klubbgölen ikväll.

Jag frågade sonen om han var sugen på att hänga med en sväng till en av klubbens sjöar för att se om där var nån fisk hemma. Eddie hakade på och tog hunden med sej in i fiske himlen.
Eddie Brandin med sin hund Kinza

Eddie började bra med en fisk på ett av de första kasten han la ut. En regnbåge på ca 1,3-1,4 kg

Den tog på en Humpy

Sen var det min tur med en ungefär likadan fisk som också får följa med hem till köket.
"Felfri"

Skönt med fisk som har i stort sett helt felfria stjärtfenor som dessa övervintrare kan visa upp.



Det blir nog en sväng till västkusten till helgen. Lite smolk i bägaren är det då jag lyckades snubbla på favorit kustflugspöet i söndags när jag var på väg ut till ett gryt i blekinge, där jag lyckades knäcka spötoppen.


Vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar