lördag 6 november 2010

Nu är det kalkat!


Juhani med en regnbåge

Hösten är här, och snart är det vinter. Detta är den bistra verkligheten för oss som älskar att vistas ute i den alldeles fantastiska natur vi har runt stugknutarna i vårt avlånga land. Denna årstiden kan bjuda på bilder som är så vackra att det gör ont. Jag tog en sväng till sjön idag för jag visste att Juhani och eventuellt Senad skulle upp där och fiska. Det är alltid trevligt med sällskap när man ska ut en vända. Det var ganska blåsigt en stund, och riktigt bistert kallt. Men det blev bättre fram mot eftermiddan.
Jag har svårt att låta bli kameran när scenerna ramlar över en som de gör ibland.
Dagens fiske blev ett "bomfiske" för mej och Senad, medans Juhani tog en regnbåge. Jag sa väl att det var kalkat i dag. Det var det mer än bokstavligt talat faktiskt. Kommunen sköter om våra sjöar och vattendrag med beröm godkänt, helikoptern flög över sjön med fem eller sex lass kalk som piloten släppte utan att lägga nånting i nån av båtarna som var ute på sjön.
Helikopter med kalk
I morgon blir det en sväng till. Då ska det fiskas och snickras mer på dasset som börjar bli klart så sakta.

Vi hörs.
Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar