söndag 31 oktober 2010

En fisketrojka.

Jag trodde inte att det skulle gå att fiska mer i klubbvattnet i år, men jag fick fel. Juhani ringde mej från sjön i morse och frågade om jag ligger och sover? Knappast sa jag, jag håller bara på att fixa en grej med bilen och jag har fiskejackan på! Jag kommer bums. När jag kommer upp till klubbstugan så ror Juhani iland med en ganska belåten min i fejset. Har du fått fisk? frågar jag. Ja, kolla en sån feting!

Öring på latin: Salmo trutta
Juhani hade tagit en grann öring på en VS-fluga som gav honom en riktig fight, först gick den ner mot botten och stod där och tjurade. för att efter en stund börja röra på sej för att så småningom ge efter för håvens nät. En fin fisk på ca 1.5-2 kilo. En bra början på ännu en fantastiskt fin höstdag.
Nu väljer vi att fiska tillsammans i samma båt. Jag får börja med att landa en regnbåge som måste följa med hem även om den i mina ögon är i minsta laget, men kroken satt illa i svalget och gälarna så den hade nog inte klarat sej ändå.

Jag


Nästa fisk som vill käka Booby fastnar på Juhanis krok.
 


Juhani
 
En VS-booby med blå ögon













Juhani har haft en bra dag med riktigt god fiskelycka.
En fin öring och två riktigt skapliga regnbågar.














Nu ror vi iland och tänder en brasa så vi kan grilla några korvar.





Senad har också slutit upp i våran fisketrojka nu. Han var ganska fiskesugen, han tog en båt på en gång och satte igång med fisket genast. 
Senad
Här sitter jag och Juhani på första parkett med en jättefin utsikt över sjön där senad får händerna fulla.
Jag och Juhani


 En bra dag är en dag när alla får känna på spön som som darrar och sträcker ut lina, som idag.
Undrar om det blir mer fiske i klubbsjön i år?
Ha dé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar