söndag 21 mars 2010

Borstmasken en ny bindbeskrivning

Jag fick en fråga om jag ville binda några borstmaskar till havsöringarna nu på våren. Det har jag ju inget emot att göra. Masken är ganska enkel att binda. Jag tog kameran med mej och försökte dokumentera momenten i bindandet så som jag gör min favoritmask. Här gjorde jag en bindbeskrivning på en ganska luftig modell som simmar riktigt fint och förföriskt i vattnet.



Jag hoppas att du kan få användning av mina idéer när du ska försöka göra din egen borstmask immitation.
Nu hinner jag inte mer. Back to the tyingbench...

3 kommentarer:

  1. Vilken läcker mask!
    Kanonfin bindbeskrivning som är
    lätt att följa. Ett par sådana maskar ska jag binda o ha i asken när vi ska ner o fiska silver om några veckor

    SvaraRadera
  2. Vilken grym bindbeskrivning!!

    Tror att jag ska binda upp
    några sådana maskar! ;-)

    Har för tillfället maskar
    bundna med en dubbel laxkrok bak
    o kropp lindad med crystalchenille
    runt nylon.
    med en avslutande nylon ögla fram.

    Men dom här ser betydligt bättre ut!!!!

    Skitfiske / Patrik
    Team Salmonizer

    SvaraRadera
  3. Hej Patrik.
    Bättre eller bättre? Annorlunda kanske.
    Det viktigaste är nog att få dom i vattnet när Borstmasken svärmar tror jag.
    Men jag är av den uppfattningen att de flugor som fiskar bäst, Är de som är blöta och i vattnet;)

    SvaraRadera