söndag 7 mars 2010

Pimpelträff vid klubbgölen

I dag tog vi tjuren vid hornen och genomförde den årliga pimpelträffen med GSK, trots att ingen hade en aning om snöläget. Och det var snöigt! Jag och Gunnar Ågren klubbens ordförande tog med extra mycket ved till brasan i Gunnars nytillverkade skidsläde om det skulle bli kallt. Den kom verkligen till sin rätt, vägen från bilarna till sjön var grym. Skaren gick inte heller att lita på, rätt som det var så gick man igenom och stod med ena benet i 60cm djup snö. Det var som tur var uppkört ett spår med en lastmaskin som markägaren hjälpte oss med igår. Annars hade det varit tröstlöst att ta sej den knappa kilometern vi har till denna sjön. På sjön däremot var det överaskande snöfattigt, det kanske låg tio centimeter snö över hela sjön. Isen däremot var ju hur tjock som hellst. Det kan man ana när Juhani borrar här.Vi hade ett kanonväder med sol som tog sej igenom diset och värmde skönt i själen.Det här är vad vi kom för att fånga idag. Och för den goda sakens skull så kan jag väl tillägga att vi var sex personer som pimmplade idag och det var bara fem som tog fisk. Jag fick det "fula namnet". Jag blev utan fisk.Senare på dan så fick jag besök av en grillsugen Diddi (frugan) med lika korvsugen hund Ozzy.Brasan blev glöd som vi laddade med div grillbart som avnjöts i solen vid lunchtid. av ett fint gäng med klubbkamrater.De som var med idag var Birger Marelius, Gunnar Ågren, Jon Erlandsson, Mikko Karppinen, Juhani Karppinen och Jag.

2 kommentarer: