tisdag 5 januari 2010

Pattegrisen en bindbeskrivning

Ja vad gör man när det snöar tokmycket ute men är sugen på flugfiske? Jag knåpade ihop en liten filmsnutt för den som kanske är intresserad av hur jag binder superflugan för havsöring. Pattegrisen. En mönster på en fluga som fått kustfiskare som fiskar efter havsöring att tro på magiska under. En Spey shrimp i annorlunda kostym!
Claus Eriksens Pattegrisen

Filmen går ju att pausa om du tycker det rusar iväg.

Här lär du dej att binda din egen Pattegris.
Håll tillgodo, flugbindarvänner.











Vi hörs.

5 kommentarer:

  1. Legendariskt! Vilken bindbeskrivning!

    SvaraRadera
  2. Den er flot...Hvis du nogensinde skulle forvilde dig til Danmark, så tag og et bind et par af Pattegrisen... Og så skal jeg vise dig, hvor den virker særdeles godt, hehe...

    Flot bindevideo og flot blog!

    Vh. Joachim

    http://whipafly.blogspot.com/

    SvaraRadera
  3. Jag bugar mej och tackar för de fina orden. Jag kanske tar dej på orden om jag kommer till Danmark. Tight lines..
    Ps: Jag kommer att följa din blogg för att se vad du har för dej på andra sidan sundet.
    //UffeB

    SvaraRadera
  4. Perfekt för en som skall till Gotland på fredag. Vill du sälja 4 stycken till mig vore jag otroligt tacksam. Självklart kommer det rapport om hur de funkade på ön som bonus.
    Maila gärna till ostbygg@gmail.com
    Tack på förhand, Mikael

    SvaraRadera