lördag 27 mars 2010

Med flytringar långt ut i pukavik

Det var med stor förväntan jag vaknade i morse klockan o4:15 och klev ur sängen efter att ha sovit i ca fyra timmar. fredan blev sen bara för att frun skulle till Trelleborg för att hämta hem en ny familjemedlem en fin liten blandras tik, en tjej som får heta Sharon.Jag passerar Halmstad när jag far hemifrån till Trelleborg. där ligger ju Wittlocks Sportfiske som fick sälja en ny jacka till mej, en Guideline Alta, riktigt bra faktiskt! Jaja.. nu drog vi till Blekingekusten med min gamle V70 fullständigt fulllastad med fyra grabbar och diverse utrustning och ett o annat spö tror jag.En av kamraterna kunde inte hitta sin elpump till ringarna så han fick pumpa för hand, den skarpsynte kan se kartongen som ligger på taket ;) Jag gillar dej Birger!

Martin ligger och blåser upp sin sittdyna med munnen??? fel på pumparna eller?
Jon har ekipierat sej från topp till tå, här ser vi honom som Ninja turtle Raphaelo med sin ring på ryggen.Birger fikar.
Jag har kollat checklistan allt verkar vara på plats. Ny jacka från Guideline (Alta) den verkar ju faktiskt vara riktigt bra!Martin, Birger och Jon har tagit sej ut till platsen där vi sjösätter våra små flytetyg.Jon har intagit mysposition i sin Fishcat-4 ring som flyter så högt att man inte ens blir fuktig i rumpan.Här har vi kommit ut duktigt långt utanför norje Boke i höjd med "grytet" när vinden börjar friska i rakt österut på bara några minuter, Från att varit i stort sett vindstilla när vi gick ut på morgonen, så ökade vinden till ca 12-15 sekundmeter. Jag vill höja ett varningens finger till alla i flytring på havet. Det driver fort! Vi tvärvände in mot land innan vi fortsatt mot Polen oavsiktligt.Skulle inte vara kul att behöva kalla på kustbevakningen från flytring.Man var ganska seg i benen när vi gick iland här eller som Birger sa-man går som Kalle Anka.Vi tog ett brejk här och bestämde att vi käkar och stämmer av hur resten av dagen ska se ut.

Kocken för dagen fick bli Jon Erlandsson på egen begäran.som serverade hemmamörbultade panerade kalvsnitzlar med stekta potatisar och Bearnaisesås eller pepparsås för den som föredrog detta alternativ plus lite nyttiga grönsaker.Grymt smaskens.Hurra för kocken!!!
Resten av dagen blev en sväng upp till Mörrum för ett quickstop hos All-fly och Bringséns för materialinköp (flugbindning)och en promenad ner till Pool 1 för att kolla in en snubbe som påpassligt nog hade den goda viljan att sätta på en öring precis när vi kom på plats. Första visiten vid Mörrumsån för Martin och Jon.

Det var allt för idag...

Ps:
Sa jag att alla fick gå hem tomhänta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar