fredag 13 januari 2012

Jag inventerar för morgondagens kustfiske.

Jag blev lite betänksam när jag skulle packa grejerna för morgondagens tripp till kusten. Jag har faktiskt inte öppnat askarna med havsöringsflugor på hela vintern. Undra sa flundra om jag har alla de "livsviktiga" "supernödvändiga" flugor man alltid måste ha med sej när man ska ut på en liten kust tripp?
Jodå, dom är på plats. Jag har faktiskt bundit några fler flugor i vinter som ligger i locket på den understa asken som inte syns på bilden också. De flesta av oss som ägnat sej åt fiske en längre tid vet ju att askarna brukar innehålla ungefär 96% fler flugor än man ändå använder. Resten är sådana som "kan vara bra att ha". Vi får väl se om de levererar.
 
Vi hörs.

2 kommentarer:

  1. Där finns flera jag kan prova åt dig i morgon då så vi ser om de kan leverera....

    SvaraRadera
  2. Bra. Du kan testa "de hemliga" som kanske ligger i botten.

    SvaraRadera