fredag 1 april 2011

På Sportfiskemässan i Jönköping 2011

Första dagen i Jönköping.
Claes Johansson J:son Sweden binder en av sina supersnygga realistiska bäckslände nymfer.
Så här ser den ut färdigbunden, men den saknar en "tuch av tuch"
Lite vattenfast färg gör underverk

Och här är den färdiga nymfen..
Stor Bäckslände Nymf
Dessa ska testbindas!

En av grabbarna på flugbindargatan gör riktigt färgglada gäddflugor med det där "lilla extra"
Peter Scheffler
 
En riktigt snygg samling Gäddflugor

Johan Klingberg var som vanligt på ett strålande humör och roade oss flugbindnings intresserade på ett alldeles särdeles trevligt sätt. Med sitt fantastiskt pedagogiska sätt förmedlar Johan sina tips och idéer om hur han själv binder sina flugor. Även den som är fullständigt ny i flugbindar världen upptäcker snabbt att Johan Klingberg är en hejare på att lära ut flugbindandets ädla konst. Här är några av hans allster.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Flugan här nedanför är ganska speciell. En riktigt tunn kropp och öppna vingar av monofil lina 0.16mm som vilar på ytspänningen. Dessa ska testas i stilla vatten nu till våren.

Spent med "öppna vingar"

Sist men inte minst så måste jag erkänna att en aning "starstruck" blev jag nog när två riktigt góa gubbar stod precis innanför dörrarna i mässan och sålde upplevelser och flugaskar med lotterichans till en fiskehelg.
Mikael Jildenfors, William Moberg Foulds, jag och Peter Sjödin
Jag och Mikael köpte varsin flugask och därmed varsin chans att vinna några dagars fiske med Peter Sjödin som Guide. 100 askar = 100 lotter. Kul grej, nu kan man bara hålla alla tummarna vi har.

Juhani Karpinen var också med i dag, Det är han som håller i kameran när vi poserar här.

I morgon är en ny dag som jag återigen ska tillbringa på mässan. Jag ska nog kolla in lite av det som händer på scenen då.

Vi hörs..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar