söndag 27 mars 2011

Sportfiskemässa och Havsörings premiär samma helg.

Nu är det nog många här i syd och mellan-Sverige som längtar till nästa helg när två stora begivenheter går av stapeln för alla med lite fiskeintresse. Nämligen Sveriges största Sportfiske mässa
Och 1 april Havsörings premiären på västkusten.(Det är absolut inget aprilskämt!)

Jag har i mitt undermedvetna inventerat i min fiskearsenal och flugbindarbänk för att ha lite koll på vad som finns där om det skulle dyka upp nåt på mässan som skulle kunna intressera mej. Jag kommer att kolla in om det finns nåt trevligt flugbindar städ som skulle kunna passa mej och om där finns några nya innovationer eller material som kan användas i mitt flugbindande. En del "förbrukningsmaterial"vet jag redan att jag ska fylla på med, sen får vi se om det finns nåt mer kul där.

Abu Garcia och Pure Fishing ska få ett besök av mej. Det är alltid riktigt trevligt att kika runt i deras välfyllda montrar och smaka på godbitarna för den inbitne sportfiskaren. Massor av spön och rullar och mängder av prylar som hör till sportfisket. Linor, verktyg, kläder och förvaring bara för att nämna något. Kom också ihåg att en hel del av deras grejer är faktiskt  -Made in Sweden-  det borgar för kvalitet!
Nu är det inte alldeles enkelt att få ihop en helg som den som kommer om man vill göra båda delarna, men jag ska försöka få ihop det så man får smaka på bägge världarna.

Havsörings flugor, som en "godispåse"
I helgen som varit har jag roat mej med att binda upp en kust ask på begäran från en vän, med ett urval av "Mina kustfavoriter för havsöringen" Vi får väl se om där finns nåt i asken som kan falla min fiskekamrat i smaken. Så här ser iallafall resultatet ut.Resten av veckan går väl åt till att fundera ut vilken utrustning och vilka flugor som ska med mej till kusten på jakten efter havets silver.

Vi hörs.

1 kommentar:

  1. Nu blev man ju inte mindre sugen.
    /A "jag kastar bort bombardas" L

    SvaraRadera