lördag 2 april 2011

Sportfiskemäsa Jönköping dag 2

Jag åkte upp till Jönköping även idag. Denna gången följde Jan Isendahl med, och det var lite speciellt faktiskt. Vi hinner nästan inte mer än in på mässan när den förste säger -Nämen tjena Janne, det var sannerligen inte igår! vi stannade för en liten pratstund med William. Vidare till nästa lilla bås och samma visa igen. Tidningen Flugfiske i Norden representerades av några trevliga herrar som också visade sej vara herr Isendahls kamrater.
Här Flankeras Janne Isendahl av Jan Sekander till vänster och Kenneth Boström på hans högra sida.

Senare på eftermiddagen möter vi en annan herre som var mycket tillmötesgående för några år sedan när jag sökte efter material till en fluga som skulle bindas upp till en av deltävlingarna som hölls i tidningen Flugfiske i Norden. Flugan hette Hoover och enligt FIN så heter upphovsmannen René Palmér (Fly Fishing Masters)
En del av materialet (dubbing och en fjäder) fanns inte att få tag i längre, men René skickade lite av sitt privata material så jag kunde binda flugan och delta i tävlingen. Det gick riktigt bra den gången! Tack René.
Sa jag att René också var en vän till Janne...

Vi gick även in på flugbindargatan lite senare och snackade med Claes J:son Johansson och kollade in när han binder lite flugor.(även Claes var ett bekant ansikte för Janne) Sen ägnade jag nån timme till att leta bindmaterial som kunde komma till användning. Mycket folk och långa köer gjorde att man tröttnade på att försöka helhjärtat. Det lilla jag fick med hem var iallafall välplanerat.

Jag möter själv en massa bekanta ansikten och fiskevänner på mässan idag, betydligt fler idag när de flesta var lediga från arbeten än igår. Här ett litet axplock.

Gunnar Ågren

Håkan Karsnäser

Lisa och Jon

Martin
  
Birger













Fredrik
Jag träffade även på Senad och Juhani med hustrun Birgitta som hittade tillbaks. Andreas och Eric var på plats tillsammans med Fredrik. Nilcas Åberg med grabbar hade spenderbyxorna på. Arne Persson hängde med far och son Marelius.

Jag hade kanske önskat att jag hade mer tid att stå still och snacka skit och fiske med mina vänner än jag kände att jag hann med idag, men det får bli en annan gång.

Det var en på det hela taget en trevlig dag på Sportfiskemässan i Jönköping 2011.

Tack Jan Isendahl för en trevlig resa.

I morgon ska vi försöka ta oss till kusten och fresta Havsöringen.

Vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar