torsdag 8 september 2011

En fin afton i september

Jag har varit vid klubbsjön några gånger de senaste veckorna och kommit hem utan att jag haft fisk i håven. Fisket har varit trögt ganska länge nu. Men det är ändå riktigt skönt att ro ut på klubbsjön och lägga ut en fluga på de få vak man ser. Hälla upp en mugg kaffe ur termosen och bara sitta och njuta av naturupplevelsen helt kravlöst. Skulle man råka få på en fisk dessutom så blir det bara som socker i kaffet. Lite extra lyxigt. Förra gången jag var här hade jag fisk på en fjädermygg kläckare som hänger precis under vattenytan på en cdc vinge två gånger. Denna har jag kopierat från en fluga som jag knyckte ur Birger Marelius flugask.
Den första missade jag mothugget fullständigt på. Men andra påslaget en liten stund senare var jag beredd, då fick jag fighta en regnbåge fram till båtens reling där fisken bestämde sej för att kliva av den gången.

Idag var en dag utan fisk.
Jag kanske får börja räkna "bomfiskedagar"ett tag framöver nu innan höstfisket drar igång igen på allvar.

Vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar