lördag 29 september 2012

Sista helgen innan Fredning

Havsöringen fredas runt större delen av Sveriges kuster under vintern. På västkusten löper fristen ut den sista september. Jag fick frågan av min fru om jag ville följa med henne till Halmstad för att hälsa på sonen och hans tiks valpkull innan den blir såld. >VALPAR< Självklart vill jag det, men bara om flugspöt får följa med. Kanske att det blir en stund över för lite fiske. Så fick det bli, frun förbarmade sej över mej och tog med våra hundar ut till Laxvik strax söder om Halmstad. Jag tror hon ångrade sej efter en stund.
 
Det blåste en aning idag! Det fick bli flugfiske i bakkast.
 
Jag brydde mej inte ens om att byta om till vadare när jag var på det klara med hur mycket det blåste. Men en stunds svingande fick det bli trots att vattnet såg ut som kakao. Fick jag nån fisk? Nope! men massor av frisk luft blev det.
 
Vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar