lördag 24 juli 2010

Hade det inte blåst så hårt...

Jag hade planerat att fiska från båten idag eftersom det skulle regna och bli lite svalare. Det var väl ingen som räknat med att det skulle blåsa upp så mycket. Vad göra då? Jag tog upp en regnbåge ur frysen igår som nu har tinat upp, Salt och citronpeppar sen i klotgrillen för en varmrökning. (en god repris) Efter cirka trettiofem minuter så gläntar vi på locket och suger in en fantastisk doft i näsan.
Jag lägger i en näve Al flis ca 1dl plus lite gamla "pinnar" som legat kvar sen sist jag rökte fisk, då var det Näbbgädda.
Det finns ju sämre saker man kan roa sej med på en regnig dag som denna.
Som värmekälla använder jag ett campingkök Optimus Nova+ som eldas med fotogen,
Det ger riktigt bra värme.
 (kan eldas med en mängd olika bränslen som bensin, fotogen eller sprit)
Det får nog bli en tur med båten till morgonen istället. Ikväll blir det rökt regnbåge och en kall öl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar