söndag 11 december 2011

Färgad rävsvans Laxfluge material.

I dag har jag laborerat i köket med rävsvans och färgburkar igen. Jag passade på och tog plats i köket när frugan tog en sittning i tv soffan. Jag fick hem ett par svansar från Jon Erlandsson. De var ganska mörka i spetsarna och nästan vita mot mitten. Jag får för mej att de ska bli ganska läckra till laxtuber.
Rävbitar
Jag blekte ett par bitar svans från vanlig rödräv samtidigt, när jag ändå var igång och stökade på diskbänken.
Färgad rävsvans
Resultatet blev ju ganska lovande. Läckert med de svarta topparna på bitarna, och färgen blev ju bra.
Crimson red, Hot orange, Highland green, Olive green och Light blue blev det idag. Plus några bitar helt röda.

Om du vill se hur jag gjorde, så har jag beskrivit detta tidigare. Du kan följa länken här så kan du läsa mer ingående hur jag gått tillväga: Länk Färga rävsvans

Vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar