fredag 31 december 2010

Gott nytt 2011

Må det nya året bringa ännu fler fantastiska fiskeäventyr, dagar med fler fångade fiskedrömmar, hopp och förtvivlan i en salig röra. Ännu mer fina möten med likasinnade fisketokar, sagolika naturupplevelser som när solen motar bort morgondimman från vattnet, när fågeln flyger lågt och fångar insekter i luften likt fisken under vattenytan. Jag längtar efter pausen med det medtagna kaffet som smakar underligt godare där ute vid vattenbrynet, brasan och den grillade korven. Det är nästan snudd på att jag saknar myggorna med. Nu är det ju tur för mej att jag även ägnar mej åt lite vinterfiske ibland, eftersom jag har kamrater som har den goda viljan att tjata med mej ut på isarna efter en och annan abborre. Veckan som har varit nu, mellan Jul och Nyår hade jag först hoppats på att få ägna åtminstone en dag till Vätternfiske från land efter den där laxen som alltid hägrar varje vinter. Så blev det inte, jag har ägnat mej åt betydligt mer jordnära och viktigare saker än så. Jag fick renoverat vardagsrummet istället. Nu är det gjort, och det är iallafall nåt som är ganska beständigt. Jag kommer att ägna mej ganska mycket åt flugbindning framöver. Behovet av flugor till Havsörings premiären på västkusten den 1 april brukar bli ganska stort, så jag har skrivbordsfiske att ägna mej åt så mycket jag bara orkar.

Tack till alla för ett bra år.
Jag hoppas att nästa för med sej nya fina vyer, upplevelser och massor av frisk luft.
Vi hörs.

1 kommentar: