lördag 25 september 2010

Skitsegt fiske!

Vi fortsatte med fiskeklubbens dassbygge idag. Det går ju undan med en rasande fart, det beror nog på att vi har två byggmästare på denna arbetsplatsen. Efter andra byggdagen fick vi på väggar och plåttak. Nu återstår täcknot,färg och lite detaljer som stupränna och en trappa



Efter några timmar börjar det suga i mat tarmen. Det är dags att tända upp grillen för lite mat. Jon står för födan och jag passar på att bjuda in familjen.

Jimmy och Sharon

Diddi
Diana fick med sej sonen på lite frisk luft, natur och grillat. Det bjöds på grillade karrékotletter potatis och gräddfil. Det smakar av nån märklig anledning väldigt bra när man käkar utomhus. Kaffe brukar också smaka bättre så.






Frun och sonen åkte hem och vi gjorde färdigt på bygget för denna helgen.


Nu är det lördag eftermiddag och jag funderar på om jag ska försöka mej på de där jä...la svårflötrtade fiskarna i sjön igen.


Jon ville också fiska så vi delar en båt medans Gunnar och Patrik tar en båt, Janne har en och Kenneth fiskar från en båt.
Det vakar ganska duktigt när vi kommer ut i sjön och Jon tar en båge nästan med en gång på en för dagen nybunden rödmyra som bands medan potatisen kokade. Jag tror att Janne krokar en, sen har jag ingen koll på vad de andra lyckades fånga.
Jag vet det iallafall att jag gick hem tomhänt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar